Automatic sharing blog post to Google+

Automatic-sharing-blog-post-to-Google+-infoaday

Assalamualaikum dan selamat pagi semua pembaca setia. Hari ini ada satu berita menarik daripada Google+, khas buat semua blogger, wordpress, vlogger, admin youtube  dan apa-apa sahaja admin yang menggunakan Google+.

Berita baiknya adalah pengenalan Automatic sharing of blog posts to Google+. Di bawah ini kami ada attached kan gambar mengenai  Automatic sharing of blog posts to Google+ pada 9 September 2013 lepas. 

Automatic-sharing-blog-post-to-Google+-infoaday

So apa kebaikan features baru dari Google+ ini sampai kami sanggup buat entri dan berkongsi dengan anda semua? Mudah sahaja jawapannya..

AUTOMATIC!! AUTOMATIC!! AUTOMATIC!!

Jika dahulu anda penat-penat menaip entri berjam-jam dan sehingga terlupa untuk ping atau share entri anda.. 

Masalah ini telah diselesaikan oleh Google+ dengan feature tebarunya. Sekarang anda tidak perlu risau jika anda terlupa untuk ping or share artikel anda ke Google+. Feature baru ini yang akan ping or share post terbaru anda ke akaun Google+ anda. 

Caranya adalah mudah sahaja, cuma perdi ke blogger akaun anda, dan klik ke Google+ seperti yang ditunjukkan.

Automatic-sharing-blog-post-to-Google+-infoaday

Anda akan terlihat new features tadi yang mengatakan Automatically share after posting. Jika anda mahu semua post anda si sharekan ke Google+ akaun anda, klik sahaja button yang disediakan. Jadi semua post anda selepas ini akan di sharekan di Google+ akaun anda.



Automatic-sharing-blog-post-to-Google+-infoaday



Jika anda tidak mahu post anda di share ke akaun Google+, biarkan sahaja button itu kosong. Jadi anda mempunyai pilihan untuk share secara automatic ataupun secara manual. Bagi kami, kami lebih suka untuk share secara automatik kerana kami ingin berkongsi apa sahaja yang kami postkan dengan rakan-rakan di dalam Google+.


Di bawah pula adalah gambar tentang pageview blog kami sejak sebulan lepas. Kami terkejut juga kerana Total pageview kami telahpun mencecah sehingga 30,807...agak memberangsangkan juga peningkatannya dari bulan lepas yang cuma 22,00++. 



Kami harapkan dengan new automatic sharing dari Google+ ini, jumlah pembaca ke blog kami akan meningkat dan dapat pembaca dapat menimba ilmu pengetahuan di samping berkongsi pengalaman, pendapat, cerita dan apa sahaja yang ingin mereka luahkan dengan kami..

So kita jumpa lagi di post akan dattang..Bubye...