Posisi Paling Cepat Hamil




Berikut adalah tip2s dari orang-orang yang berpengalaman. Silalah cuba...





1. Posisi suami di atas adalah yang terbaik untuk anda hamil. Letakkan sebuah bantal kecil dibahagian pinggul anda, sehingga pinggul anda beristirahat untuk menampung sejumlah sperma selama 15 minit atau lebih selepas anda berdua mencapai klimaks bersama sama.
Keadaan ini akan memudahkan sperma berenang ke dalam rahim. Jangan menggunakan bantal yang besar dan terlalu tinggi, kerana ia akan menyebabkan sperma terkumpul dibelakang rahim sahaja dan ini akan menyukarkannya untuk berenang dan bergabung degnan sel telur, yang akhirnya menjadikan usaha anda sia-sia saja.


2. Manakala posisi seksual yang perlu dielakkan bila anda ingin hamil adalah posisi wanita di atas, duduk atau berdiri, yang akan menyebabkan sebahagian dari sperma keluar dan hanya tersisa sedikit sperma yang mencuba berenang ke arah sel telur.


3. Jangan Banyak Bergerak Setelah Melakukan Hubungan Seks
Kerana sebenarnya sperma sudah berada di dalam servik - rahim - sesaat setelah ejakulasi. Namun adalah digalakkan agar anda memberi masa untuk sperma berenang ke servik seperti yang diterangkan sebelumnya. 



4. Jangan cuci dengan pembersih vagina
Anda juga diingatkan agar tidak membersihkan vagina anda dengan cairan pembersih vagina setelah melakukan hubungan seksual kerana cairan pembersih vagina adalah bersifat toksik untuk sperma.

Berikut adalah beberapa posisi atau gaya bercinta yang tepat supaya cepat hamil, seperti yang dimuat oleh The Times of India.


5. The missionary position
The missionary position atau posisi lelaki berada di atas pasangan; adalah sebuah gaya atau posisi terbaik supaya wanita cepat hamil. Sebab, posisi ini membuat penetrasi (masuknya penis ke dalam vagina) paling dalam agar sperma mudah mendekati leher rahim.

6. Raise the hips
Menaiki paha dapat anda lakukan dengan cara menempatkan sebuah bantal kecil di belakang pihak wanita. Posisi ini dapat membantu anda karena akan membuka leher rahim dengan maksimal untuk memberi jalan kepada sperma untuk masuk ke dalamnya.

7. Doggy-style
Rear-entry position di mana seorang pria memasuki vagina wanita melalui belakang. Dalam posisi ini, sperma akan dapat terendap pada daerah leher rahim, karenanya akan sangat membantu meningkatkan kemungkinan kehamilan.

8. Side-by-side
Posisi gaya ini dapat memberikan peluang dalam penyingkapan maksimal dari leher rahim untuk menerima sperma.

9. Orgasme
Saat usaha yang dengan posisi seks tetap sulit, ada penelitian yang mengatakan bahwa pentingnya orgasme bagi wanita untuk kehamilan. Menurut beberapa kajian, orgasme wanita dapat memungkinkan adanya sebuah kontraksi yang dapat mendorong sperma lepas menuju leher rahim.

peringatan untuk lelaki ::

Para suami sebaiknya menghindari memakai seluar dalam yang terlalu ketat atau mandi air panas, ini kerana ia akan menurunkan kemungkinan kehamilan kerana proses penekanan atau panas kawasan testis (pembentuk sperma). Ini berkait dengan tabiat atau amalan kebiasaan.